Monday, July 21, 2008

Skördefest


Foto: ©Valica 2007

Snart är det dags för Skördefest, Lughnasadh, Lammas och vad man nu vill säga. Man kan faktiskt redan nu känna att hösten är påväg. Luften känns vildare på något sätt. Mörkare. Tar man ett djupt andetag kan man känna doften av multnande löv. Några löv har redan blivit gula, röda och bruna. Rönnen är orange i träden. Årets Skördefest kommer kanske inte att innehålla så mycket skördande för min del, men jag kommer att ha någon sorts tacksamhetsritual för att tacka Gudinnan för överflödet vi har här i väst. Jag vill även fokusera på att konsumera mindre.

Detta var ett kort, lite spur of the moment, inlägg. Återkommer med ett längre inlägg när jag har tiden och orken.

Gå ut i solnedgången och skratta, sjung eller gråt. Gå ut och lev!

Själv ska jag skratta med min bästa vän och lite rostat bröd.

Allt gott och varma hälsningar. /Anna

2 comments:

Ensamvarginna said...

Vackert skrivet om hösten.
Nyss hemkommen från inspirerande Eko-festival där grundtanken var just att konsumera mindre och om vi måste köpa välja den snällaste varan. Vi blir fler och fler som försöker följa det. /Malin

Anonymous said...

Benjamin var helt fantastisk att arbeta med. Han var extremt tydlig, grundlig och tålamod när han guidade min fru och jag genom låneprocessen. Han var också mycket aktuell och arbetade hårt för att se till att allt var klart innan han stängde lånet.
Mr Benjamin är en låneansvarig som arbetar med en grupp investerare som hjälper oss att skaffa medel för att köpa vårt nya hem. Du kan kontakta honom om du vill få ett lån till en överkomlig låg ränta på 2% RIO E-posta honom. 247officedept@gmail.com Eller Whatsapp Chat: + 1-989-394-3740