Saturday, February 2, 2008

Disafton

Idag sken solen när jag vaknade. Det var riktigt skönt. Jag fortsatte med min vårstädning som jag påbörjade igår. Båda fönstrena öppnades och stormvindarna ven i mitt rum medan jag vände madrassen, dammsög och torkade golvet. Mitt altare står nu även Disafton-fint, lägger in en bild så snart jag hittar kamerasladden :/.

En enkel ritual efter en mysig stund framför brasan hann det bli också. Inget märkvärdigt, läste en dikt som jag skrev förra Disafton. Tycker mycket om den. Det är nog det enda som jag är nöjd med som finns i min Skuggbok. Eller... Nöjd kanske inte är bästa ordet, men jag känner att jag fortfarande kan stå vad den dikten innehåller. Mycket i min skuggbok är ifrån när jag var en sk. "Fluffy Bunny" och jag inte riktigt visste vad det var jag höll på med. Jag tror inte att jag riktigt trodde då, utan det var bara handling, ingen tanke. Nu när jag ser tillbaka på det så förstår jag ju att jag inte riktigt kunde hänge mig själv till Henne pågrund av att jag inte kunde ta till mig den manliga gudomen inom Wicca. Nu kallar jag ju inte mig själv Wiccan längre... Men mer om min tro och mina åsikter en annan dag tror jag.

Hoppas alla har haft en fin dag idag.

Allt gott,

/Anna

No comments: